Spilvirksomheder er stærkt reguleret, men der er stadig behov for markedsføring for at finde nye kundesegmenter og bevare de eksisterende. Du skal bare være mere innovativ, men hvordan? Typisk er det udenlandske casinoer, som ikke anvender Nem-ID, der ønsker at få flere danske kunder. På danske casinor er Nem-ID en nødvendighed, men de regler er udenlandske casinoer ikke underlagt – find mere information her https://udenlandske-casinoer.com/casino-uden-nemid/ .
Sammenlignet med markedsføring af dæk, drikkevarer, mode og endda opvaskemiddel er der ikke meget information derude. Google har ikke mange gode case study-artikler til markedsføring af casinoer eller spil generelt.
Den vanskelige del er at forstå, hvordan man opbygger strategien for indhold og annoncer, og på en måde, der ville være effektiv og stadig kunne spille efter reglerne for reklame for hasardspil. Ofte ønsker spilvirksomhederne også målretter reklamner bestemt lande eller regioner. Her følger et par ideer til hvordan man laver social media marketing for spilvirksomheder.
Reglerne og reglerne for reklame for spil på sociale medier
Facebook og Instagram har deres egne regler for reklame for hasardspilrelateret indhold. Det betyder, at du ikke kan promovere bestemte typer indhold, og selv for at oprette konti, skal du bestå verificeringsprocessen.
Hvis du ikke ønsker at blive blokeret med dine forretningssider på Instagram eller Facebook, skal du først udfylde denne formular og få godkendelsen. Hvis du overtog markedsføringsaktiviteterne for eksisterende konti, har de muligvis allerede bestået dette trin, men det er altid godt at dobbelttjekke.
Facebook har virkelig generelle forklaringer om begrænsningerne, hvilket faktisk er godt. Desuden reguleres indholdet af dine annoncer og målretning af lokale myndigheder, uanset hvor du vil vise dine annoncer.
Facebooks annonceringspolitik siger følgende: Annoncer, der promoverer eller letter hasardspil online med rigtige penge, dygtighedsspil eller lotterier med rigtige penge, herunder casino med rigtige penge, sportsbøger, bingo eller poker er kun tilladt med forudgående skriftlig tilladelse. Autoriseret hasardspil, kvalifikationsspil eller lotteriannoncer skal målrette mod personer på 18 år eller derover, der er i jurisdiktion, som tilladelse er givet til.